tisdag 24 januari 2012

"Vi har ikke det konceptet"

Ja, ångesten över hotellboendet försvann inte så fort jag kom hit. Nej, då började en ny fas.
Kommer in i ett rum stort nog för.... en säng. Inte en dubbelsäng, utan en enkel. Ett badrum utan badkar. Mycket litet också. Är precis på väg ned till receptionen för att kolla om det går att byta (man ska inte ge upp, det hade jag aldrig gjort om jag rest privat, varför göra det när man reser i jobbet?), så kommer jag på - fanns det verkligen typ schampoo, balsam, body lotion? Nej, just det. Bör det finnas på ett fyrstjärnigt hotell i västvärlden? Ja, just det.
Den stackars receptionisten får möta mig. Jag är inte arg, bara tydlig. Finns det inga rum med badkar? Jo, men inte i enkelrumsvarianten? Nähä. Men det finns dubbelrum med badkar. De kostar 200 kronor mer per natt. I detta läge hade jag som receptionist bara uppgraderat kunden (jag menar det fanns ju lediga rum, och kunden var missnöjd, what else is there to do?). Men nej, hon ska bokföra denna kostnad på mitt kort (jag kan ju inte med att ta det på fakturan, vet inte hur jag ska förklara detta med badkar som en nödvändighet) (Men rummet var ju också extremt litet, så det var inte bara badkaret) (Privat hade jag inte tvekat på att betala 200 kr mer, och jag är ju privat när jag är på hotellet).
Jo, så frågar jag var schampoot och body lotionen är, och det finns inte. Bara i sviterna. "Vi har inte det konceptet". Vilket koncept är det? Det är väl ett normalt fyrstjärnigt hotell?
Man kan köpa av henne, men man kan inte få. Hur ska man då kunna bo?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar